MENÜ

Çocukların kalbinde Lc Waikiki ve Adidas var

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Xsights şirketinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na özel gerçekleştirdiği ‘Çocuk Dünyasında Markalar Algı Araştırması’ sonuçlandı. Buna göre çocukların kalbinde ilk sıraları LC Waikiki ve Adidas aldı.

TheBrand Age Dergisi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na özel Xsights Araştırma ve Danışmanlık ile birlikte gerçekleştirdiği ‘Çocuk Dünyasında Markalar Algı Araştırması’ sonuçlarını yayımladı. Araştırmada annelere, kendilerinin ve çocuklarının en sevdiği markalar soruldu. Annelere göre, çocuklarının en fazla sevdiği markalar sıralamasında LC Waikiki yüzde 36 ile ilk sırada yer alıyor. LC Waikiki’yi yüzde 11 ile Adidas, yüzde 9 ile Ülker takip ediyor. Adidas, anne ve çocuk marka uyumunda yüzde 6’lık oranıyla da anne-çocuk sevgisini aynı anda kazanmış en başarılı marka olarak ortaya çıkıyor. Araştırmaya göre, çocuklar marka tercihlerinde en çok reklamlardan etkileniyor. Reklamları sırasıyla sosyal çevre ve arkadaşlar takip ediyor. Her 10 anneden 8’i ürün alışverişinde çocuklarının tercihlerinden etkileniyor.

Marka tercihi

Pazarlamada son yılların trendi hiç şüphesiz Kids Marketing. Geleceğin hem üreticileri hem de tüketicileri olarak tanımlanan çocuklar, bugün de tüketimde önemli bir paya sahip.
Çocuklar, kendi tüketim dünyalarını ve markalarla olan ilişkilerini çok erken yaşlarda belirliyorlar. Araştırma kapsamında görüşülen 400 anneye, çocukların marka tercihlerinin
şekillenmesinde etkili olan nedenlersoruldu. Anneler, çocuklarının marka tercihinde en etkili olan faktörün reklamlar olduğunu, kendilerinin ise fiyata göre marka tercihi yaptığını belirtti. Hem çocukların hem de annelerin marka tercihini etkileyen diğer önemli unsurlar ise sosyal çevre ve arkadaşlar.

Satın almada etkili

Annelerin yüzde 66’sı genel olarak çocuklarının tercihlerinin, kendi satın alma kararları üzerinde etkili olduğunu belirtiyor. Refah seviyesi arttıkça annelerin çocuklarının marka
tercihlerinden etkilenme oranlarının arttığı, ürünün fiyatı arttıkça ise annelerin etkilenme oranının azaldığı görülüyor.

Araştırma 12 ilde yapıldı

Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen ‘Markaların Efendisi Çocuklar: Çocuk Dünyası’nda Markalar Algı Araştırması 17’ araştırmasına 12 ilde ikamet eden toplam 400 anne katıldı. 6-12 yaş arası çocuk sahibi annelerin yaş ortalaması ise 38... Mart ayında ‘Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi’ yöntemiyle gerçekleşen araştırmada katılımcı annelerin yaklaşık yüzde 70’ini ev hanımı, yüzde 30’unu ise çalışan anneler oluşturdu.

Markalarda 23 Nisan’a hazır

Xsights’ın yanı sıra, markalar da 23 Nisan ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na özel hazırlıklarını tamamladı. lC Waikiki, bayram için hazırladığı koleksiyonla çocukların içindeki coşkuyu yansıtmayı hedeflemiş. Koleksiyonda hem erkek hem de kız grubuna yönelik farklı kombinler sunuluyor. Spor in Street’in koleksiyonunda da, mavi, yeşil, kırmızı, pembe ve turuncu renklerin eşlik ettiği sportif ve rahat modeller bulunuyor. Ayrıca birçok model ve renk seçeneğindeki çocuk sneaker modelleri de koleksiyonda yer alıyor. Dagi de çocukların 23 Nisan ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı hazırladığı özel koleksiyonla kutluyor. Önden düğmeli modellerin yanı sıra tasarlanan kapüşonlu ve fermuarlı modeller bahar ayları için çocuklara kolay ve rüzgâra karşı koruyan bir alternatif sunuyor.

Genç oyuncuları yalnız bırakmadı

Tüm dünyada 10 milyonu aşkın bağımsız temsilcisiyle 150’den fazla ülkede faaliyet gösteren QNET, spora destek vermeye devam ediyor. Manchester City’nin doğrudan satış
sponsoru olan ve sözleşmesini 6 yıla çıkaran QNET, faaliyet gösterdiği ülkelerde de sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. 2010 yılından beri Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan QNET, bu yıl farklı bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı Sevgi Evleri’nde, Erkek Voleybol Takımı’na sponsor oldu. Amatör ligde İstanbul Sosyal Hizmetler GSK adıyla faaliyet gösteren takımının sponsoru olan QNET, genç oyuncuları yalnız bırakmadı.

‘Spordan vazgeçmeyin’

QNET’in CEO’su Trevor Kuna, Türkiye’ye geldiğinde çok önemsediği bu proje için Halkalı’daki Sevgi Evleri’ni Türkiye ekibiyle birlikte ziyaret etti. Çocuklarla masa tenisi oynayan Kuna, onlarla bir süre sohbet etti. Kuna, çocuklara yönelik yaptığı konuşmada, “Sizler çok şanslısınız, size inanan ve emek veren hocalarınız var. Geleceğe dair
umutlu olun. Çok çalışın ve kendinize inanın. Size inanan hocalarınızı gururlandırın ve ne yaparsanız yapın, hayatınızda hep spor olsun, spor yapmaktan vazgeçmeyin” dedi.

Kenan Sofuoğlu tam gaz ANKAmall’a...

Kenan Sofuoğlu, ‘Kenan’la Tam Gaz’ etkinlikleri kapsamında 23 Nisan’da ANKAmall ziyaretçileriyle buluşacak. Ayrıca Sofuoğlu’nun sportif kariyeriyle ilgili interaktif bir sergi alanı, 20-23 Nisan tarihleri arasında ANKAmall’da yer alacak. Yaşadığı sakatlığa rağmen tüm konsantrasyonu ile çalışmalarına devam eden RedBull sporcusu Kenan Sofuoğlu, AVM’de bir söyleşiye de katılacak. Sosyal medya hesabından destek mesajlarına yanıt veren Kenan Sofuoğlu, “Desteğe en çok ihtiyaç duyduğum anda RedBull’un benim için açtığı www.kenanlatamgaz.com sitesinden bana yazdığınız destek mesajlarının hepsini okuyorum. İyi ve kötü günümde hep yanımda olduğunuz için çok teşekkürler. Desteklerinizle inşallah Aragon’da tekrar pistlere dönmüş olacağım” dedi.

‘Spor sayesinde yeni ülkeler keşfediyoruz'

Seyahat sitesi Momondo’nun yeni araştırması, spor ile seyahat arasındaki ilişkiyi mercek altına alıyor. Spor tutkunu beş ülkede yapılan araştırmaya göre, Türk taraftarlar
deplasmana gitmeyi en çok sevenler arasında. Sonuçlar, Türk taraftarların yüzde 32’sinin deplasman maçlarına gittiğini gösteriyor. Başka bir deyişle her üç taraftardan biri tutkunu olduğu renklerin peşinde yollara düşüyor.Türk katılımcıların yüzde 7’si, şehir veya ülke fark etmeksizin takımının tüm maçlarını takip ettiğini söylüyor. Bu oran, Brezilya, İspanya, İtalya, Portekiz gibi araştırmaya katılan diğer spor tutkunu ülkelerdekinden daha yüksek. Bu alanda en yakın takipçimiz ise yüzde 6’yla Brezilya.

Takipçimiz Brezilya

Türkiye’de, “Hepsine olmasa da bazı deplasman maçlarına gidiyorum” diyenlerin oranı, yüzde 14’le yine diğer ülkelerden daha yüksek. Bizi yüzde 13’le Brezilyalı ve yüzde 12’yle İspanyol ve İtalyan taraftarlar takip ediyor. “Nadiren de olsa deplasmana giderim. Bugüne dek en azından birkaç karşılaşmayı yerinde izledim” diyen Türkler’in oranı ise yüzde 11. Bu alanda Brezilya’nın ardından ikinciyiz. En yakın takipçimiz ise yüzde 10’luk oranlarla İspanya ve Portekiz.

Futbol önde

Momondo sözcüsü Serpil Öztürk, sonuçları şöyle yorumladı: “Türkiye ile ilgili verilerimiz, her yıl çok sayıda taraftarın takımlarının peşinde farklı ülkeleri ziyaret ettiğini gösteriyor. Başka bir deyişle spor tutkusu, seyahati teşvik ederek yeni ülkeleri tanımamıza imkân sağlıyor. Spor dallarına göre incelediğimizde, futbol maçları için yapılan seyahatlerin zirvede olduğunu görüyoruz. Ancak basketbol takımlarımızın uluslararası alanda elde ettiği başarılar, bu spor dalını izlemek için seyahat edenlerin sayısını da hızla artırıyor.”

Gardroplar enerjiyle açılıyor

Özdilek, yeni sezonu enerjik bir koleksiyonla karşılıyor. Markanın, ilkbahar-yaz için hazırladığı koleksiyonda sportif parçalar öne çıkıyor. Kadın koleksiyonunda enerjisi yüksek sarı, turuncu, kırmızılar yer alırken, çiçek desenleri, marine esintileri ve geometrik dokunuşların hakim olduğu parçalar da bulunuyor. Şifon elbiseler, spor ceketler kadınların
vazgeçilmezi olurken, pastel tonlar da koleksiyondaki yerini almış. Sıcak ve yumuşak tonların hakim olduğu erkek koleksiyonunda ise mavi ve tonları ön plana çıkıyor. Koleksiyonda, yazın enerjik tonlarını üzerinde taşıyan ceketler de var.

YORUM YAZ