MENÜ

'En çok futbol oynuyoruz'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Türkiye’de spor kültürüne uygun olarak, futbol oyunlarının her yıl en çok satan oyunlar listesinde üst sıralarda yer aldığını söyleyen PlayStation Türkiye Departman Müdürü Mustafa Yiğit, “PlayStation olarak, Türkiye’deki oyuncuların ilk tercihi olduğumuz için çok geniş bir kitleye hizmet veriyoruz” dedi. Futboldan sonra en çok tercih edilen oyun türlerinin, nişancı, yarış ve aksiyon/macera olduğunu belirten Yiğit, “Futbol tarafında bu sene de FIFA17 ve PES17’nin başarılı bir yıl geçirdiğini görüyoruz. Futbol oyunlarına ek olarak bu yıl Türkçe dublaj ve altyazıya sahip olan Uncharted serisi oyunlar çok yüksek satış rakamlarına ulaştı” diye konuştu. Yiğit, “Yarış türünü ele aldığımızda, oyuncular tarafından DriveClub’ın tercih edildiğini gördük” dedi.

‘Pazar büyüyor’

Türkiye’deki oyun konsolları pazarının her yıl büyümeye devam ettiğini kaydeden Yiğit, şöyle devam etti: “TÜİK’in yayınladığı verilerde de konsolların hane penetrasyonunun her yıl hızla büyüdüğünü doğruluyor. Pazar, özellikle son 4 yıldır, yani nesil konsolu PlayStation 4’ün çıkışıyla birlikte çift haneli büyüme oranları gerçekleştirdi. Bu pazarın da tartışmasız lideri her nesilde PlayStation olmuştur. PlayStation, 1994 yılında devrim niteliğindeki PS One çıkışını takip eden dönemlerde de pazar payını sürekli artırmış ve Türkiye’de konsol pazarında jenerik isim olmayı başarmış bir markadır. Önümüzdeki dönemde de PlayStation VR çıkışıyla birlikte oyun deneyiminin boyut değiştireceğini ve daha da hızlı büyüyeceğini düşünüyoruz.”

UEFA’nın resmi oyun partneri

PlayStation’ın UEFA Şampiyonlar Ligi’nin uzun süredir resmi oyun partneri olduğunu hatırlatan Mustafa Yiğit, şu bilgileri verdi: “Bu anlaşma, UEFA Süper Kupası 2015, 2016 ve 2017’nin yanı sıra UEFA’nın Kadınlar Şampiyonlar Ligi Finali ve UEFA Gençler Ligi Finalleri’ni kapsıyor. Sürmekte olan ve uzatılan bu sponsorluk, kurumumuzun Avrupa’nın en prestijli kulüp futbol ligine ve dolayısıyla futbola olan bağlılığını gösteriyor. Bu anlaşma kapsamında, resmi sponsorlar olarak, Sony PlayStation ve yeni eklenen Sony Mobile, maçları, maç öncesi eğitim oturumları, medyayı, karşılamaları, final dahil etkinlikleri ve dijital UEFA.com’u desteklemeye devam edecek.”

Beşiktaş ve Fenerbahçe için oyun alanı kurdular

PlayStation olarak, Türkiye’deki oyuncuların ilk tercihi olduklarını vurgulayan Mustafa Yiğit, “Dolayısıyla, kulüp ve sporcu desteklerinde herkese eşit mesafede durmaya özen gösteriyoruz” dedi. Yiğit, spor alanında yaptıkları çalışmaları ise, şöyle anlattı: “Anlaştığımız kulüplerle, stadlarında PlayStation alanı kurmak bizim için önemli. Şu ana kadar Beşiktaş ve Fenerbahçe için kurduğumuz alanlar var ve diğer kulüplerle bunları artırmaya devam edeceğiz. E-spor ise önem verdiğimiz başka bir alan. Bunun için gerek kendi yapacağımız turnuvalarla gerekse yapılan bazı turnuvalara destek vererek eSpor’un büyümesi için çalışmalar sürdürüyoruz.”

‘Yılda 150 bin oyun konsolu satılıyor’

Türkiye pazarında her yıl yaklaşık 150 bin oyun konsolunun satıldığını kaydeden Mustafa Yiğit, şu bilgileri verdi: “Yüzde 90’a yaklaşan pazar payıyla PlayStation, bu pazarda da liderliğini koruyor. Türkiye’deki oyuncular yenilikleri en yakından takip eden kitleden oluşuyor. Dolayısıyla, oyunlarda 4K çözünürlüğü sağlayan PS4 Pro ve sanal gerçekliği evlere getiren PlayStation VR şu anda oldukça ilgi görüyor. Özellikle, PS VR ile oyun dünyasının çok farklı bir yere evrildiğine şahit oluyoruz.”

‘Oyunlarda Türkçe desteği sağlamak bizim önceliğimiz’

2017’deki önceliklerinin daha fazla insanı oyunun geleceğiyle tanıştırmak olduğunu söyleyen Mustafa Yiğit, “Sadece oyun tutkunlarını değil her tür oyuncuyu kucaklayan bir stratejiyle ilerleyeceğiz. PS4 Pro, PS4 ve PS VR ile her oyuncunun farklı taleplerine cevap vermeye devam edeceğiz” dedi. Türkiye’de en önem verdikleri konuların başında yerelleştirmenin geldiğini anlatan Yiğit, şöyle devam etti: “İşletim sistemleri ve Sony exclusive oyunlarda Türkçe desteği sağlayabilmek bizim önceliğimiz. Ayrıca, Türkiye’deki alım gücünü göz önünde bulundurarak oyun fiyatlarımızı hem fiziksel hem de dijital olarak uygun seviyelerde tutmaya önem veriyoruz. Yıl içerisinde, daha fazla oyuncuya ulaşabilmek adına, hem oyunlarda hem de konsollarda fiyat ve ekstra içerik promosyonlarını artırmaya çalışıyoruz. Bu stratejilerimizi 2017 yılında da sürdürmeyi planlıyoruz.”

‘Spora desteğimiz sürecek’

HDI Sigorta, spora desteğini bu kez de Bursa Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü Kadın Voleybol Takımı’na sponsor olarak sürdürüyor. Takımla imzalanan anlaşma doğrultusunda, HDI Sigorta, 2015 yılının CEV Challenge Cup Şampiyonu olan Bursa Büyükşehir Belediye Spor Kadın Voleybol Takımı’nın forma sponsoru oldu. HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, Bursa’nın Sultanları’nı yakından takip ettiklerini belirterek, daha büyük başarıları birlikte yakalamayı umduklarını kaydetti. Hancıoğlu, “Kupada bu yıl da iddialı olan takımın daha üst düzey kupalarda finaller oynayıp, kupalar alacağına inancımız tam. Spora destek vermeye de devam edeceğiz” diye konuştu.

Takımlara yatırım

Daha önce de birçok takımla anlaşma imzalayarak Türk sporuna destek veren HDI Sigorta, bu yıl Türkiye Basketbol Federasyonu, Fenerbahçe, Galatasaray Spor Kulübü, Trabzonspor, BB Erzurumspor Kulübü, Bursa BB Spor Kulübü Derneği, Anadolu Efes Spor Kulübü Derneği, Karşıyaka Spor Kulübü, Altay Spor Kulübü ve Bandırma Spor Kulübü Derneği ile de anlaşma imzalamıştı.

Su ve rüzgâr geçirmeyen performans

New Balance, 2017 İlkbahar/Yaz spor giyim koleksiyonunu, kumaş teknolojileri ile satışa sundu. Koleksiyonlarında spor yaparken yüksek performans sağlayan modeller sunan New Balance, spor giyim modellerinde teknolojiyi ön planda tutmuş. Ceket ve yelek modellerinde kullanılan Windcheater özelliğiyle zorlu hava koşullarına meydan okuyan New Balance, desenleri ve neon detaylarıyla görünürlüğü artırmış.

Nem geçişi

New Balance’ın kadınlara özel tasarlanan tayt koleksiyonunda kullanılan ‘NB Dry’ teknolojili kumaşıyla koşularda nem geçişi dengelenerek, kuruluk hissi amaçlanmış. New Balance koşu grubunun hidrofobik polyester ipliği de, spor yaparken ortaya çıkan nemi vücuttan uzak tutarak koşularda vücudun kuru kalmasını sağlıyor.

Erkeklere özel...

Erkekler için özel olarak tasarlanan, nefes alabilen hafif kumaşla hazırlanan Max Intensity koleksiyonu ise, kamuflaj desenli yapıya sahip. Reflektör detayları ile günün her saati görünür olmasını sağlayan kapüşonlu ceket, iki yönlü açılan fermuarı ile de hareket kabiliyetini artırıyor. Su ve rüzgâr geçirmez özelliklere sahip teknolojik kumaş, açık havada spor yapmak için de ideal.

Ateşböcekleri, Belgrad Ormanı’nda koşacak

İlk kez 21 Aralık 2013’te Longest Night ile başlayan Uzunetap Gece Koşuları, bu yıl da devam ediyor. Her biri İstanbul’un farklı noktalarında gerçekleşecek etkinliklerin amacı ise, katılımcılarına gece koşmanın keyfini yaşatmak ve festival havasında bir spor deneyimi sunmak. İlki 18 Mart’ta start alacak olan Uzunetap Gece Koşuları serisine, markalardan da ilgi var. Garmin, Under Armour, Argos, Acıbadem Mobil ve Siberalem sponsorluğunda gerçekleşecek olan etkinlik kapsamında kurulacak standlarda ürün ve marka tanıtımları yapılacak. Ateşböcekleri misali kafa lambalarıyla koşacak/yürüyecek katılımcıların ilk gece koşusu ise, 6K ve 12K kategorileri ile 18 Mart’ta Belgrad Ormanı Neşet Suyu parkurunda düzenlenecek.

Tenise ‘estetik’ dokunuş

Tenis Sporunun kalbi yine 12 gün boyunca Hülya Avşar Cup ’ta, Estetik International ana sponsorluğunda, Akatlar Clubsporium’da atacak. Turnuva, 16-26 Mart tarihleri arasında İstanbul Akatlar Clubsporium tesislerinde gerçekleşecek. Bu sene 29.’su gerçekleşecek olan Estetik International Hülya Avşar Cup Senior Tenis Turnuvası’na başvurular ise tamamlandı. “Sporun ve sporcunun daima yanındayız, Ve yine, yeniden beraberiz” diyen Estetik International Sağlık Grubu Kurucu Başkanı Estetik Plastik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Bülent Cihantimur, tüm tenisseverleri turnuvaya beklediklerini ifade etti.

Gençlere destek için

Cihantimur, şunları söyledi: “İhtiyaç sahibi başarılı, yetenekli çocuk ve gençlere eğitim desteği vermek amacıyla, uzun yıllardır farklı şehirlerde düzenlenen Hülya Avşar Cup Tenis Turnuvaları’ndan elde edilen gelirin tamamı burs fonlarına aktarılıyor. Bugüne kadar sayısız gence burs olanağı sağlayan bu organizasyonun ana sponsoru olmaktan da mutluluk duyuyoruz.”

YORUM YAZ