MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Türk imzalı makyaj

Japon devi Toyota, küçük sınıftaki oyuncusu Yaris’i ilk olarak 1999’da pazara sunmuştu. Yaris’in şimdiki hali olan üçüncü nesli ise 2011 yılında tanıtıldı. 2014’te makyajlanan üçüncü nesil Yaris, 2017’de ise ikinci kez makyajlandı.

Toyota Yaris, Avrupa pazarı öncelikli olarak geliştirilip Fransa’daki Valenciennes fabrikasında üretiliyor. Avrupa pazarının ihtiyaçları için olan geliştirmeler ise Toyota’nın Avrupa’daki Ar-Ge merkezi olan Brüksel’de yapılıyor. Brüksel Zaventem’deki Ar-Ge merkezinde görevli olan iki Türk mühendis, Yaris’in dış tasarım, iç tasarım ve kokpit dizayn geliştirmelerinden sorumlu.Yenilenen Toyota Yaris’in dış tasarımı Serkan Karaman, iç tasarımı ise Özgür Taştekin’in başında bulunduğu ekip tarafından gerçekleştirilmiş.

Katamaran formu dinamizm getirmiş

Yaris’e yapılan ikinci gençlik aşısı her ne kadar bir makyajdan ibaret olsa da, otomobilde ön, arka ve profil görünüm oldukça değişmiş. 90 milyon Euro yatırım yapılarak otomobilin 900 parçası yenilenmiş. Ön bölümdeki X faktörü olan “Keen Look” felsefesi korunsa da, Yaris’te “Katamaran formu” olarak adlandırılan yeni bir tasarım anlayışı daha getirilmiş. Otomobile önden bakıldığında sanki bir katamaran teknesi gibi, tekerlek çıkıntıları belirginleştirilmiş ve orta bölümde de bir sürat teknesinin dinamizmi verilmiş. Katamaran algısı önden arkaya kadar devam ediyor. Bu tasarım anlayışını acaba kullanıcılar da algılayabilecekler mi, önemli olan soru bu doğal olarak.
Öte yandan ön tasarımda yeni farlar, yeni gündüz LED’leri, sis yuvaları, profilde kapı altlarında yeni plastik eklentiler, arkada ise modern görünümlü spotlarla taze görünüm korunmaya çalışılmış ve bence bunda başarılı da olunmuş. İç mekanda da ızgara ve kokpitte yapılan küçük iyileştirmelerle kalite algısı artırılmaya çalışılmış.

1,5 litrelik yeni benzinli motor

Makyajla birlikte Yaris ürün gamına yeni bir motor daha eklenmiş. 1,5 litre hacimli yeni benzinli motor, mevcut Yaris’teki 1,33 lt’lik motorun yerini alacak. 3 silindirli, 1.0 lt’lik (69 HP) motor ise görev yapmaya devam ediyor.

1,5 lt’lik yeni motor Otto ve Atkinson çevrimleri arasında otomatik geçiş yapabiliyor ve böylece daha fazla performans gerektiğinde Otto, yakıt ekonomisi ve çevrecilik istendiğinde ise Atkinson çevrimlerine otomatik olarak geçiyor. Böylece düşük emisyon değerleriyle çevreci yönünü güçlendiriyor ve şimdiden Euro6c normunu karşılıyor. 6000 d/d’da 111 HP güç üreten bu motorun torku ise pek yüksek sayılmaz, sadece 136 Nm. Ama buna rağmen sürüş keyfinde pek bir kesinti yaşanmıyor. Bu yeni motor Yaris üzerinde, hem 6 ileri oranlı manuel, hem de CVT şanzımanla kombine ediliyor. Tüketim ortalaması ise CVT şanzımanlı ve start/stop donanımlı versiyonda 4,2 lt/100 km.

Hibrit sürüş deneyimi

Gelelim Avrupa’da, Yaris ürün ailesinde efsaneler yazan hibrit versiyona. Yaris Hybrid’de yakıt verimliliği, bu segmentte neredeyse dünyanın en iyilerinden biri, 75 gr/km CO2 salımı ve 3,3 lt/100 km yakıt tüketimi verileri de bunun ispatları. Şimdi ise Yaris Hybrid’de daha da sakin ve konforlu sürüş için motor bağlantıları, alt çerçeveler, ön akslar iyileştirilmiş, böylece gürültü ve titreşim seviyesi azaltılmış. Ayrıca ön camın ses izolasyon özelliği geliştirilmiş. Şehir içi sürüşlerde zaten sakin bir sürüşe sahip olan Yaris Hybrid, sessizliğin verdiği konforla gerçekten de dinlendirici yolculuklar vaat ediyor ve şehrin trafik stresinden etkilenmemenizi sağlıyor. Yapılan araştırmalarda Yaris Hybrid’lerin kullanım sürelerinin yüzde 54’ünde Ev elektrik modunda kaldıklarını ve gerçek kullanım şartlarında 100 km’de 5,0 lt’lik ortalama tüketime sahip olduklarını ortaya çıkartmış.

İstanbul’a konsept çıkartması

İstanbul Auto SHOW 2017, 21-30 Nisan tarihleri arasında İstanbul Tüyap Fuar alanında gerçekleştiriliyor. “Geleceğe Yakında Bakın” temasıyla düzenlenen fuara toplamda 15 otomobil markası katıldı, markalar geleceğin vizyonunu ise sergiledikleri konsept araçlarla çizdiler. Ayrıca fuardan hemen sonra piyasaya verilecek olan yeni modeller de ziyaretçilerin ilgisini çekti. Otomobil markalarının yanı sıra teknoloji firmaları da fuarda, yeni otomobil teknolojilerini İstanbul Autoshow’da sergilediler. Premium otomobil markalarının bir bölümü ise bu yılki fuara katılmadı. Fuarı hâlâ ziyaret etmeyenler için hatırlatalım, konsept araçları ve yenilikleri görmek isteyenler 30 Nisan pazar akşamına kadar fuara gelebilirler.

Fuarın “EN”leri

Vision Mercedes-Maybach 6
6 metreye yaklaşan uzunluğuyla fuarın en uzun aracı olan Vision Mercedes-Maybach 6, klasik tasarım öğelerini abartılı bir şekilde yeniden yorumluyor. Bu coupe konsepti, aynı zamanda Mercedes-Benz’in tasarımdaki “duyusal yalınlık” felsefesine sadık kalıyor. Yaklaşık 6 metre uzunluğa sahip olan Vision Mercedes-Maybach 6, bir elektrikli otomobil olarak tasarlandı. Elektrikli motor 750 BG güç üretirken aracın altına gizlenen ince bataryalar 500 km’lik bir menzil sağlıyor.

Aston Martin Vulcan, 2,4 milyon Pound’luk fiyat etiketiyle fuarın en pahalı aracı oldu. Aston Martin’in sadece pist kullanımı için ürettiği ve otomobil tutkunlarının “şaheser” olarak yorumladığı Vulcan’dan sadece 24 adet üretilecek.

20 yıldır Türkiye'de üretiyor

Otomobil üretimine Ekim 1997’de 6. nesil Civic Sedan ile başlayan Honda Türkiye, üretiminin 20. yılını fabrikada yapılan törenle kutladı. Törene katılmak ve bu vesileyle yeni Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura’yı yeni görev yerinde ziyaret etmek üzere, Honda Motor Avrupa Başkanı Katsushi Inoue ve Honda İngiltere Fabrikası Başkanı Soichi Yamamoto Türkiye’ye geldiler.

Yeni yıldızlar satışta

Hyundai’nin A ve B segmentindeki oyuncuları i10 ve i20, markanın Türkiye’deki üretiminin 20’nci yılına özel versiyonlara kavuştu. Hyundai, her iki modele de Star adını verdi. Hyundai'ın Star Serisi yüksek donanım seviyesi ile ön plana çıkarken, aynı zamanda i20’nin beş kapılı versiyonuna eklenen 1.0 T-GDI (120 HP) benzinli motorla da dikkat çekiyor. i10’da ise ilk defa tam otomatik dijital klima, anahtarsız giriş ve çalıştırma butonu gibi yeni özellikler var. Hyundai i10 Star’ın fiyatı 61.900 TL, i20 Star 1.0 T-GDI ise 67.900 TL’lik fiyat etiketine sahip.

Tourneo Courier için özel seri

Ford, ticari araç ürün gamını Tourneo Courier Blackline serisi ile genişletiyor. 1.5L TDCi dizel motor seçeneğiyle, Mayıs ayında 67.165 TL fiyatla satışa sunulacak seri, kontrast renklerde spor şeritler, manyetik ön ve arka tampon alt koruma, 16 inç metalik gri alaşım jantlarla dikkat çekiyor. İç tasarımında ise parçalı deri koltuklar ve deri kaplama direksiyon simidi öne çıkarken, koltuklar direksiyon simidi ve vites topuzunda kırmızı rengiyle kontrast oluşturan dikiş detaylarına da sahip.
















YORUM YAZ